Pimeä takahuone, vanha nainen kortit kädessään. Varmistaa vielä haluanko todella kuulla kaiken hyvän ja pahan. Vastaan nyökkäävästi. Olen elämäni ensimmäistä kertaa ennustajalla. En tiennyt oikein mitä odottaa, en voi väittää koskaan uskoneeni varsinaisesti mihinkään. Astuessani huoneesta ulos olin hämmästänyt. Miten ihminen, joka ei tunne minua voi silti tietää minusta asioita niin paljon?

Mitäkö hän kertoi minulle?

Hän kertoi minusta itsestäni, että vaikka olen kokenut paljon olen silti voimakas ihminen. Epäilen itseäni ja en luota itseeni kovinkaan paljon, jolloin asioiden aikaansaanti on vaikeaa. Hän näkee, että jouduin jo aikaisessa vaiheessa seisomaan omilla jaloillani ja näkee minussa kaksi eri persoonaa. Hän kertoo näkevänsä minulla muutaman hyvän ystävän, joille voin puhua. Hän sanoo myös, ettei minun pidä hakea pitkäkestoiseen koulutukseen.

Olin jo tuossa vaiheessa hämmästynyt. Asioita, jotka ovat kaikki niin totta. Sain myös kysellä häneltä asioita, jotka askarruttivat minua. Kysyin häneltä entisestä hyvästä ystävästäni, tärkeästä ystävästäni, joka on lähdössä pois ja ihmisestä, jonka toimintaa en ole oikein ymmärtänyt. Olin taas puulla päähän lyöty.

Hän kertoi minulle entisestä hyvästä ystävästäni, ettemme tule koskaan saamaan välejämme kuntoon. Meillä on liikaa ristiriitoja, joten tulemme olemaan vain näennäisesti kavereita. Tiesin sisälläni mitä kaikkea hän tarkoitti.

Tärkeästä ihmisestä hän kertoi, että ystävälläni on paljon ristiriitoja ja näkee, että meillä on lämpimät välit. Ennustaja sanoi myös, että meillä on keskustelemattomia asioita tunnepuolella liittyen siihen mitä tunnemme toisiamme kohtaan. Jos saisimme nämä juteltua välimme tulisivat lähentymään. Hän jatkoi vielä, että näkee meidät hyvänä parina tulevaisuudessa, jos tämä ihminen osaa päästää irti menneisyydestään/nykyhetkestä. Tässä kohtaa aloin hieman epäröimään, se tuntuu niin absurdilta ajatukselta. Tiedä sitten, tulevaisuus näyttää.

Ihmisestä, jonka toimintaa en ymmärrä hän sanoi, että tämä ihminen todella välittää minusta. Tämä ihminen pyysi minua mukaansa matkalleen ja olisi ollut valmis maksamaan kaiken. En uskaltanut mennä, jäin ihmettelemään minkä takia hän olisi valmis ottamaan lomalle minunlaiseni ihmisen. Ennustaja sanoi, että minun ei kannata lähteä mukaan, jos minulle ei ole tunteita häntä kohtaan, sillä hän haluaa pitää minut matkassa naisystävänä kaikessa merkityksessä.

Puhetta oli vielä paljon muustakin, mutta tietoa oli niin paljon etten millään saa kaikkea sanoihin. Olen ajatellut, että voisin vielä jossain vaiheessa mennä uudestaan käymään samalla ennustajalla. Kokemuksena se oli sen verran erilainen.